Dagen

Idag.

Idag fick jag jobba på buffén. Kom till jobbet och förberedde mig på att stå i dörren när jag får veta att jag ska vara på buffén. Happ! Det var roligt med lite variation.

Sen kom jag hem och fann ett sovande skutan. Malin sjuk idag också och Elin lite låg med headache men man ska icke misströsta! På vägen hem köpte jag grönsåpa och en stark spray till kök och badrum. Sen var det dags för en riktig julstädning av skutan.
I tell you guys, jag skrubbade ugnen, kylskåpet, det är dammsuget och skurat everywhere och dessutom så har vi tvättat kuddfodralen till soffan som nu hänger på tork på vinden.
Det tog nog ungefär 4 timmar att åstadkomma detta. Mina ben var, och är, ömma, onda och skriker av trötthet.
Och så är jag hungrig, men vi har ingen mat. Jobbig situation japp.

Vi fick även post från de förenta staterna idag! Ingen mindre än Emmelie Svensson själv har skickat ett fint julkort med sig själv som tomte. Made the day. Nu sitter hennes söta nuna på vår spegel.

Det var en liten lägesrapport, nu ska jag slå in julklappar.

pussehej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0