Off - denna dagen ett liv

Jag trodde aldrig att jag skulle säga detta men, JAG ÄR SÅ FRUKTANSVÄRT TRÖTT PÅ STOCKHOLMARNA!
Ingenting känns på riktigt och alla följer samma tråååååkiga mall. När man är ute och går är det aldrig någon som ler eller ens bryr sig om att man går brevid på trottoaren. Jag kan vara hur snygg som helst med nytvättat hår och allt, men inte fan är det någon som kollar för det! Nänä, hellre stirra rakt fram och låtsas att man går i sin privata tunnel där alla andra människor bara är skuggor.  Den enda gången någon ler vänligt  eller utbyter ett par korta fraser med en är då man ska köpa någonting , då blir det helt plötsligt en jävla glädjefest. Låt oss studera denna sekvens ur mitt liv som dels visar hur stockholmssäljare är lite för coola för sitt eget bästa och hur jag under min tid utan nya bekantskaper totalt glömt bort hur man konverserar som en normal människa:

Beyond Retro 8/6 kl15:00, jag köper en byxdress och hårspännen:
Manlig säljare: Har du hört talas om "hrm hrm"? (Syftar på låten som nyss började spelas i butiken)
Jag: Nej, dem känner jag inte till. (Ärlighet varar i längden tänker jag, skulle lika gärna kunna sagt JA, BÄSTA för han hade ju ändå inte brytt sig)
Manlig säljare: Nehe, det är det BÄSTA BANDET i världen, är jättecoola och har mustascher.
Jag: Jaha, mustasch är ju bra! Alltså, en såndär (Jag pekar på min överläpp. Plötsligt ser jag att säljaren har en egen tuss under näsan och skäms lite för jag vill ju inte att han ska tro att jag raggar på honom.)
Jag: Alltså, det finns ju ett band som heter Mustasch också. Ehe. (Jag går)

Åter till ämnet. Stockholm känns just nu lite pissigt och jag längtar efter lite glada nya friends. Det är absolut inget fel på dem jag har, tycker att det är skitkul att så många är och hälsar på oss just nu, men ändå. Det enda som känns halvt positivt är Stockholmarnas valresultat, den bra halvan är såklart att miljöpartiet fick många röster. Den sämre är väl att rikemanspartiet moderaterna toppade, och då är vi ju där igen, PENGAR är tydligen det som spelar störst roll i knugens näste.

/ellablomman

Kommentarer
Postat av: Catta

Hej.Jag hade en nära-döden-upplevelse igår med en spindel och googlade på "avloppsspindel",för jag fick höra att stora spindlar inomhus kan heta så,och då hamnade jag här hos dig.Nu hittar jag inte det inlägget,men kika gärna på min blogg och säg om det var liknade du såg. Jag förstår inte varför dom måste skrämmas så?

2009-06-09 @ 06:35:46
URL: http://cattastrofcatt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0