Reella tal ? !

Oh mäj god! Anmälde mig precis till en sommarmattekurs, för att se hur mycket jag minns gjorde jag ett av alla 20 prov jag måste greja i sommar utan att öva innan. 20% rätt. Hoppsan. Så sant som det är sagt kommer jag banne mig inte kommer ihåg någonting! Inte ens hur man förenklar lätta uttryck! Parenteserna, vad gör ni här, hallå?!?!?!?!  När jag sen började bläddra i min gamla formelsamling och lästa alla fuskanteckningar jag gjort i den fattade jag NOLL. Är egentligen inte så ledsen över denna upptäckt, det går ju att göra något åt. Det tråkiga är ju bara att jag tidigare lagt ner så mycket tid och själ i att lära mig en massa saker som jag bara ett par år senare inte kommer ihåg ett skvatt av. Så jag ställer mig frågan, ska det vara såhär hela livet? Man lägger ner 3 år, men sen efter bara ett par år är allting borta. Vad ska man med ett minne till när det inte verkar fungera?

Åh, en  kul sak är ju att jag och Mallan ska gå på Where the action is imorgon! Hon har fått en biljett av sin chef för att hon är duktig på jobbet och jag köpte en till mig själv för att jag är duktig och anmäler mig till sommarkurser och pluggar kemi på egen hand... Hehe. Det kommer verkligen bli en fin dag imorgon för vi ska dessutom gå ut och käka innan vi drar till festivalen. Klara Käll har tittat ut en vego-thai ställe! MUUUUMS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0