Verkligheten hinner (knappt) ikapp.

I helgen fick jag en varning. En varning om att inte ta på mig för mycket jobb.
Jag har nu gjort raka motsatsen och är inne på ett 17dagars jobbpass och har fortfarande en liten lätt ångestattack över att jag efter det ska vara ledig i fyra dagar, då hyran snart höjs och vuxenpoängen redan räknas. Detta är baksidan med att vara extraanställd. Förlåt, kära vänner, för detta och om jag skulle försumma er på något vis så slå mig i huvuet och säg åt mig på skarpen, men ha gärna en uns förståelse också.
Som att det inte vore nog med detta 17dagarspass, så ska jag flytta snart. Detta betyder samma procedur som senast detta hände. Inköpslista, IKEAlista, matlisa, komihåglista, fixalista och jag är så otroligt rädd att missa något.
På detta ska man ha en budget också, och då är vi alltså tillbaka på pengajobbfrågan.

Det är en mycket ond cirkel, det här, och jag vet inte riktigt hur jag ska ta mig ur den och fortfarande kunna ha ett liv, betala hyra och räkningar och dessutom ha råd att äta mat.

Herre min gud i himmelen, nu får du gärna hjälpa till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0