Det här med kollektivanda

Jag gillar inte Kvarteret Skutans underrubrik "Sista sommaren med gänget" av ett antal anledningar:

1. Det låter hemskt domedagsförebådande alternativt som en riktigt lökig ungdomsfilm från mitten av 80-talet.

2. Det är inte sant, vi kommer uppleva flera somrar (om inte någon oförhappandes trillar av pinn)

3. Själva kollektivet i dess ursprungliga form finns ju inte kvar, dock anser jag att alla som någon gång i Skutan ändå är med i själva kollektivandan som jag väljer att kalla det.

Då frågar ni er: Varför gnälla ett helt blogginlägg om en trivial sak, ändra bara underrubriken och var inte en sådan PITA!
Jag har inte kommit på någon bättre sådan, men håll till godo för snart dyker den upp.





Kommentarer
Postat av: Anonym

varför skriver du inte om din dröm istället?

2009-05-26 @ 21:41:23
Postat av: Anonym

Därför att jag inte vill dela med hela världen att jag förmodligen är kär i dig

2009-05-29 @ 12:10:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0